A „vishing” (a Voice és a Phishing szavak kombinációja) olyan telefonhívást jelent, amikor a csalók valamilyen trükkel arra vesznek rá mást, hogy adják meg személyes, pénzügyi vagy biztonsági adatait vagy utaljon pénzt nekik.
Mit tehet?
- Legyen óvatos a kéretlen telefonhívásokkal!
- Írja fel a hívó telefonszámát és mondja neki, hogy később visszahívja!
- Hogy meggyőzödjön arról kivel beszél valójában, keressen rá a szervezet telefonszámára és hívja fel őket!
- Ne hívja fel a telefonszámot, amit üzenetben küldenek Önnek! (Valószínű a csalókhoz tartozik a telefonszám.)
- A csalók néhány információt az interneten is megtalálhatnak Önről (pl. közösségi média). Ne gondolja, hogy a hívó nem csaló, csak mert tud ilyen részleteket is!
- Ne adja meg bankártyája vagy hitelkártyája PIN kódját, sem online banki jelszavát! A bank sosem kér ilyen adatot!
- Ne utaljon pénzt másik bankszámlára a kérésükre! A bank soha nem kér ilyet.
- Ha úgyérzi csaló telefonhívást kapott, értesítse a bankot!